KBA Sp z o.o.
Al. Jerozolimskie 81, 02-001 Warszawa
Biurowiec Central Tower piętro 17
tel. +48 22 522 23 90
fax +48 22 522 23 91
e-mail: kba@kba.com.pl
www.kba.com.pl
NIP: 521-008-96-06,
Regon: 011089780
Zarząd: Tomasz Budziak
Zarejestrowana w: Sądzie Rejonowym dla m. St. Warszawy w XII Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem rejestrowym:
KRS: 0000078695
Nr ewid. KIBR: 84
Wysokość kapitału zakładowego: 90 000 zł
Specjalnie dla rodzin biznesowych przygotowaliśmy usługę Family Office to stałe wsparcie w zarządzaniu i kontroli nad majątkiem oraz interesami rodziny, stworzenie i prowadzenie odpowiednich struktur administrujących sprawami rodziny, nie tylko w sferze majątku ulokowanego w biznesie ale i poza nim.
Administrowanie sprawami korporacyjnymi i rodzinnymi powinno być zintegrowane w biznesie rodzinnym. Jedne rodziny same potrafią się tym zająć, inne nie. ...
Powołanie fundacji rodzinnej i ulokowanie w niej majątku wymaga prowadzenia księgowości, sprawozdawczości i obliczania podatków zgodnie z przepisami o rachunkowości ...
Skuteczne ochrona i pomnażanie kapitału rodzinnego wymaga decyzji opartych o wiarygodne dane i racjonalne przesłanki...
Sprawy rodziny są poufne. Nie zawsze dobrze jest, żeby administracja firmy miała dostęp do spraw i danych związanych z rodziną właścicielską...
Prowadzenie spraw beneficjentów musi odbywać się zgodnie z regulacjami w zakresie ochrony danych osobowych...
Sprawy rodziny mogą być ułożone w różny sposób. Jednak modelowym rozwiązaniem jest fundacja rodzinna...
Powołanie fundacji rodzinnej i ulokowanie w niej majątku wymaga prowadzenia księgowości, sprawozdawczości i obliczania podatków zgodnie z przepisami o rachunkowości i podatkowymi, w sposób dopasowany do formy prawnej i zadań fundacji rodzinnej.
Wymogi przepisów można wypełnić na poziomie minimalnym, choć dla potrzeb aktywnego zarządzania warto zastanowić się nad wdrożeniem planu kont i sprawozdawczości oddających istotę struktury majątku i dochodów, decyzji inwestycyjnych oraz świadczeń dla rodziny.
Skuteczne ochrona i pomnażanie kapitału rodzinnego wymaga decyzji opartych o wiarygodne dane i racjonalne przesłanki poparte intuicją i kunsztem zarządzających. Muszą być one poprzedzone odpowiednimi analizami. Służymy pomocą dopasowaną do sytuacji inwestycyjnej i priorytetów konkretnej rodziny.
Sprawy rodziny są poufne. Nie zawsze dobrze jest, żeby administracja firmy miała dostęp do spraw i danych związanych z rodziną właścicielską. Z tej przyczyny warto rozważyć, aby siedziba fundacji rodzinnej była ulokowana w innym miejscu niż siedziba firmy. Możemy udostępnić nasze biuro na siedzibę fundacji rodzinnej lub innych struktur zarządzających rodzinnym majątkiem. W tym zakresie KBA działa na rzecz spółek i trustów na podstawie wpisu do rejestru prowadzonego przez Ministra Finansów pod numerem RDST-1418
Prowadzenie spraw beneficjentów musi odbywać się zgodnie z regulacjami w zakresie ochrony danych osobowych. Jest on inny niż w przypadku komercyjnej działalności, bo dotyczy innych spraw niż klientów czy pracowników, ale może zawierać inne wrażliwe dane. Fundacje rodzinne mogą też wchodzić w różne relacje biznesowe.
Sprawy rodziny mogą być ułożone w różny sposób. Jednak modelowym rozwiązaniem jest fundacja rodzinna. Z natury rzeczy pełni ona rolę zbliżoną do holdingu. Jednak często fundacja rodzinna zawiera w sobie bardziej zróżnicowane aktywa niż klasyczny holding kontrolujący poprzez udziały spółki operacyjne, ponieważ fundacja rodzinna może w ograniczonym zakresie prowadzić działalność gospodarczą, np. bezpośrednio być właścicielem nieruchomości i obracać nimi, podobnie jak i papierami własnościowymi. Z drugiej strony holding z reguły nie musi dbać o sprawy właścicieli. A fundacja rodzinna może mieć takie zadania.
Takie zróżnicowanie struktury majątku i dochodów a z drugiej strony zadań do wypełnienia wymaga odpowiednio dopasowanych narzędzi kontroli, które umożliwią racjonalne zarządzanie i decyzje, politykę inwestycyjną i świadczeń dla rodziny. W takich sytuacjach konsolidacja jest niezbędna.